Reakce na lživý dopis společnosti JCDecaux

JCDecaux lže, a proto jsem podala trestní oznámení. Rozumím, že chtějí udělat vše proto, aby ochránili tu historickou problematickou smlouvu a tím i svůj vlastní byznys. Ta smlouva je sice velmi vstřícná k JCDecaux, ale pro město je krajně nevýhodná. Jedná se o celosvětově nejvýhodnější smlouvu, kterou společnost JCDecaux s municipalitou. Čemu ale už nerozumím je, že se uchylují ke lžím a mystifikacím veřejnosti. 

Ta příšerná smlouva (z roku 1994!!!) byla podepsaná za prapodivných okolností a město si s ní dlouhé roky nevědělo rady. Mnoha nevýhodných smluv jsme se už zbavili a tato bude další, a opravdu se nenechám zastrašit.

První lež je, že město schválilo podmínky nové soutěže. Rada pouze řekla, že půjde cestou veřejné soutěže, do které se může přihlásit jakýkoliv subjekt, tedy i JCDecaux. Žádné podmínky v tuto chvíli schválené nebyly.

Druhá lež je, že úředník Mates, který po tom zjištění okamžitě na magistrátu skončil, mohl ovlivnit obsah toho materiálu. Měl na starosti pouze procesy, tedy zadání do systému a na hlavičce materiálu je jasně napsáno, že za věcnou a právní správnost odpovídá ředitel odboru Hospodaření s majetkem a obsah tvořila komise. 

Smart Cities je takový moderní, často zneužívaný termín, kterým se v poslední době zaklíná skoro každý. Jednoduše řečeno, je to trend v  rozvoji měst, který zapojuje moderní technologie do života lidí ve městě. Praha bohužel v této oblasti zatím moc nevyniká a kromě pár automatů na lístky v tramvajích, kde můžete platit kartou, toho moc neudělala. Když naposledy vydával Evropský parlament srovnávací studii pro Smart Cities, tak se před Prahu dostalo 37 evropských měst. Mimo jiné i středoevropští konkurenti Lublaň či Budapešť.

Třetí lež je, že člen komise je Stanislav Lazar, je napojený na společnost BigBoard, protože byl prezidentem Svazu provozovatelů venkovní reklamy. To je absurdní, protože stejně tak byl členem Asociace, jejímž členem bylo i samo JCDecaux. Ve zmíněném svazu navíc bylo i mnohem více společností a zdaleka ne jen ty, které jsou napojeny na společnost BigBoard. Zároveň je pan Lazar členem orgánů společnosti Rencar, jejímž majoritním vlastníkem je právě společnost JCDecaux.

Vyzývám proto JCDecaux, aby přestali s těmi podpásovými útoky a přihlásili se do transparentní veřejné soutěže, která bude vypsána. Přeci jen má JCDecaux čtyřiadvacetiletou zkušenost s tím, jak to na trhu chodí, takže vlastně budou mít oproti svým konkurentům jasnou výhodu. Do té doby jsou veškeré útoky jen lacinou snahou, zůstat u dlouho hloubených koryt. Zároveň bych ráda společnost JCDecaux upozornila na to, že rozmístěním reklamních plakátů do prostředků MHD a zastávek, kterými napadá město a konkurenci z korupčního jednání závažně porušila smlouvu a to hned v několika bodech, proto žádám zástupce výše uvedené společnosti k odstranění lživých plakátů a přestane porušovat smlouvu s městem.

Kdybyste tenhle článek sdíleli, budu moc ráda.